ملا و شراب فروش!


سرمایه داری در نزدیکی مسجد قلعه فتح الله کابل رستورانی ساخت که در آن موسیقی و رقص بود و برای مشتریان مشروب هم سرو می شد.

ملای مسجد هر روز در پایان موعظه دعا می کرد تا خدا صاحب رستوران را به قهر و غضب خود گرفتار کند و بلای آسمانی بر این رستوران نازل!

یک ماه از فعالیت رستوران نگذشته بود که رعد و برق و توفان شدید شد و رستوران به خاکستر تبدیل گردید.

ملا روز بعد با غرور و افتخار نخست حمد خدا را بجا آورد و بعد خراب شدن آن خانه فساد را به مردم تبریک گفت و اضافه کرد: اگر مومن از ته دل از خداوند چیزی بخواهد، از درگاه خدا ناامید نمی شود.اما خوشحالی مومنان و ملای مسجد دیری نپایید صاحب رستوران به محکمه شکایت برد و از ملای مسجد خسارت خواست !ملا و مومنان چنین ادعایی را نپذیرفتند!

قاضی دو طرف را به محکمه خواست و بعد از این که سخنان دو جانب دعوا را شنید، گلویی صاف کرد و گفت : نمی دانم چه بگویم ؟! سخن هر دو را شنیدم :یک سو ملا و مومنانی هستند که به تاثیر دعا و ثنا ایمان ندارند !وسوی دیگر مرد شراب فروشی که به تاثیر دعا ایمان دارد …!

 

"پائولو کوئیلو"


*پی نوشت: یه مدته حوصله هیچ کاری رو ندارم....کدهایی که می نویسم جوابهاشون کلاً تو یه فاز دیگه ست...نمی دونم چی شده!!!واسم دعا کنین دوستان...من به تأثیر دعا ایمان دارم....فقط مشکل اینجاست که شراب فروش نیستم!!!


*پی پی نوشت : نمی دونم امسال پاییز چرا این سرماخوردگی من رو رها نمی کنه!!!چهار روزه که تقریباً خونه نشین شدم خونه نشین که نه در حقیقت تخت نشین...اگه همین پی سی!!! هم نبود کلاً خواب بودم...همه می گن کافیه یه بارون بیاد...خدایا گناه داریم یه بارون واسمون بفرست دیگه.....خدایاااااااااا

 

نظرات 26 + ارسال نظر
ستاره یکشنبه 14 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 01:59 ب.ظ http://shiny-star.blogsky.com

منم به تاثیر دعا معتقدم براتون دعا می کنم.

ممنونم ستاره جان

مقداد یکشنبه 14 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 04:26 ب.ظ http://shaperak.blogsky.com

تو که به تاثیر دعا ایمان داری پس چرا ناامیدی!!!!!!!!!!! دعا کن خیلی زیاد. میدونی چرا خدا دعای بنده های مومنشو دیرتر اجابت میکنه؟ چون دوست داره بنده هاش اونو از ته دل صدا کنن و با گریه و زاری ازش خواستشونو بخوان. به خدا راست میگم، میتونی بری از بزرگترات بپرسی ضرر نمیکنی

سلام
ممنونم دوست خوبم...نا امید نیستم اما واقعاً خسته و کلافه م...چشم این حرفتون همیشه یادم می مونه
همیشه موفق باشید

نونوچه یکشنبه 14 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 05:33 ب.ظ http://nonoche.blogsky.com

یوووووووووووووووووووووووووووووووهوووووووووووووووووووو به بیتا جووووووووووووووووووووونم
من عاشق نوشته های پائولو کوئیلو هستم
این از کدوم کتابه؟؟!!
مرسییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی
شاد باشی گلم

سلام نونوچه جان گلم....
منم عاشق نوشته های پائولو هستم....این رو یکی از دوستان میل زده بود...دقیقاً نمی دونم
اما اندرون فیس بوک هم صفحاتی ازش هست می تونی اونجا هم از نوشته هاش پیدا کنی.....
ممنونم...شما هم همیشه شاد باشی

دل تنگیهای یک مردزمینی(دیروز) یکشنبه 14 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 07:09 ب.ظ http://www.dyrooz.blogsky.com

سلام دوست عزیز
داستانی که تعریف کردی ،مشکل داره(ضدونقیضه-خودت یه باربخونش) به هرحال.......امیدوارم به آرزوهات برسی.

به نظرم اون چیزی که مادرمورددعافکرمیکنیم،نیست.یعنی اعتقادمابه دعا اونی نیست که هست(کاش میشدرودر روبحث کرد)
دعافلسفه داره-دعایه جور دلگرمی وامید داشتن است.اعتقادبه یه نیروی ماورایی که باماست،ومی تونه مارا کمک کنه(کمک روحی ومعنوی)،نه اینکه مابادعایه چیزی بخوایم وخداهم انجامش بده،که میشه همون معجزه یاخرق عادت.ومیدونیم معجزه صرفاْ توسط پیامبران آنهم با
اجازه ی خداصورت میگرفت ودرموارداستثنایی.اگه این بودکه بادعامیشدبه راحتی هرکاری کرد(حالاگیرم یه مدتی هم دعاکردن زمان ببره،یه ماه ده ماه....)پس دیگه تلاش وکوشش
معنی نداشت!ومیشدتنبل سالاری..............
به نظرم، آدمی باید به خداامیدداشته باشه ،دلگرم باشه ،
وبویژه به سمت اون هدف یاخواسته حرکت وپیشرفت کنه،
وبه خودش امیدواری و مثبت اندیشی تلقین کنه تانیرویی برای
رسیدن به هدفش داشته باشد،این اعتقادمن به دعاست.
درکتاب مقدسمان آمده:**خداوندسرنوشت هیچ قومی راتغییر
نمی دهد جزء اینکه خودشان بخواهند**
واین هم به آن معنی نیست که خدااین وسط کاره ای نیست....
گفتی:حوصله ی هیچ کاری رانداری،ذهنت راکندوکاوکن ببین مشکل کجاست؟؟(حتماْبه جواب میرسی)
***********************************************
دل گفت وصالش به دعابازتوان یافت
عمری است که عمرم همه درکار دعا رفت.....

سلام دوست عزیز
ممنونم از راهنمایی قشنگتون
کاملاً درسته اما خب همین پشتوانه معتوی هم خیلی کارسازه....این که آدم بدونه همیشه یکی هست که هواش رو داره تحت هر شرایطی و با تمومه کاستی هایی که داره...دعا یه کاتالیزوره به نظر من...یعنی واکنش رو سرعت می بخشه...شاید به آدم یه انرژی می ده یه انگیزه
ممنون که وقت گذاشتین....
مشکل دقیقاً خودم هستم...
************************************************
احرام چه بندیم چو آن قبله نه این جاست
در سعی چه کوشیم چو از مروه صفا رفت
دی گفت طبیب از سر حسرت چو مرا دید
هیهات که رنج تو ز قانون شفا رفت
ای دوست به پرسیدن حافظ قدمی نه
زان پیش که گویند که از دار فنا رفت

پرهام کوهکن زاده دوشنبه 15 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 12:00 ق.ظ http://www.meandmyself.blogsky.com

دینگ دینگ،دینگ دینگ،دینگ دینگ(این صدای ایفون تصویریه)
من از طرف خدا اومدم،دعای شما در صف استجابت هستش یکم صبر کنید.
البته خودم هم خیلی به دعا و فکرای خوب احتیج دارم.راستی نگفتی تایتل وبلاگتو تو وبلاگم عوض کنم یا نه؟

سلام

ممنونم...سلام ویژه ما رو هم برسونین....نمی شه حالا خارج از نوبت بررسی بشه
امبدوارم مشکل شما هم حل شه...آرزویم این است

عوض کنین دوست خوبم...ممنونم

ستوده دوشنبه 15 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 07:45 ب.ظ http://saba055.blogsky.com

نگران نباش انشالله مشکلت حل میشه منم به دعا ایمان دارم .
موفق باشی دوست خوبم .

ممنونم دوست خوبم
شما موفق تر باشی مثه همیشه

فقیر خاکسار سه‌شنبه 16 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 12:33 ق.ظ http://erfankhaksar.blogfa.com

یا حسین ابن علی از باطن پاکت مدد

وز دم عشاق سرمستان چالاکت مدد

ایام عزای سلطان عشق تسلیت باد
التماس دعا

سلام
چشم...شما هم ما رو فراموش نکنید...

شازده کوچولو سه‌شنبه 16 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 08:43 ب.ظ http://yekpesar.blogsky.com

سلام

رسی از آپ باحالت

برات دعا میکنم ، از ته قلبم

سلام

خواهش می شود...چشماتون باحال می بینه
ممنون دوست خوبم

الهه چهارشنبه 17 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 12:16 ب.ظ http://elahe69.blogfa.com


وبلاگت بس جالبه....
بسیار خوشمان آمد

ممنونم

نونوچه چهارشنبه 17 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 08:08 ب.ظ http://nonoche.blogsky.com

یووووووووووووووووووووووووووهووووووووووووووووووووووووو بیتا جوووووووووووووووووووووووووووونم
مرسی از لطف خوووووووووووووووووووووووووووووووشدلت ناناس من

سلام نونوچه عزیزم
خواهش می کنم...شما که بیشترتر به من لطف داری
همیشه شاد باشی دوست گلم

سهیل چهارشنبه 17 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 08:55 ب.ظ http://setareyesoheyleman.blogfa.com

سلام
زندگی برگ بودن در مسیر باد نیست، امتحان ریشه هاست
ریشه هم هرگز اسیر باد نیست
زندگی چون پیچک است
انتهایش می رسد پیش خدا.
مطلبتون خیلی زیبا بود . شاد و موفق باشید

سلام
ممنون این شعر خیلی زیباست
امیدوارم تو این امتحان همگی پیروز باشیم...همیشه شاد باشید

دلتنگی های یک مردزمینی(دیروز) پنج‌شنبه 18 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 12:10 ق.ظ http://www.dyrooz.blogsky.com


سلام دوست عزیز

شک میکنم
به ترانه ای که
زندانی وزندانبان
باهم زمزمه می کنند....
شمابه خواندن متن دعوتیید.
بااحترام

سلام
ممنونم...چشم اومدم

کسرا پنج‌شنبه 18 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 12:16 ق.ظ

سلام بیتا خانوم
ممنون از حضورت
و به خاطر پست به این باحالی
امیدوارم حالت بهتر بشه
لبات خندون باشن همیشه

سلام
من هم ممنونم
خواهش می کنم...امیدوارم همیشه شاد باشید

منم رضا جمعه 19 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 01:32 ب.ظ

پیر شی ننه!

پیریات چه ماهه!

پسرم پیر شی ننه

هادی شنبه 20 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 01:25 ق.ظ http://www.station.blogsky.com

سلام
داستان جالبی بود
منم برات دعا میکنم زودتر این مشکلت حل شه
البته منم به دعا ایمان دارما

سلام
ممنونم خیلی زیاد...امیدوارم هیچ وقت هیچ کی مشکل نداشته باشه

جواد شنبه 20 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 11:28 ق.ظ http://www.allthings73.blogsky.com

سلاااااااااام
داستان قشنگی نبود بخدا
فوق العاده بود بخدا
راستیش
ما پرسپولیسی ها اینو نگید چه بگید
هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
میای تبادل لینک کنیم
البته اگه بتونی بازم آپ کنی
با این افتضاحیکه تیمت به بار اورده

{در اخر=از لحن حرف زدن من ناراحت نشی.همش شوخی است}باااااش

سلام
ممنونم
من شما رو لینک کرده بودم که
هنوزم میگم جوحه رو آخر پاییز می شمارن...منتظر باشید...

حامد شنبه 20 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 02:26 ب.ظ http://www.salar2078.blogfa.com

سلام خوبی؟ مرسی که به ما هم سر زدی بازم بیا بای.

سلام
خواهش میشه...چشم

من شنبه 20 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 02:54 ب.ظ http://mitoonam.blogsky.com/

سلاااااااااااام دوست خودم.چه طوری ؟بهتری ؟تقویت تقویت یادت نره
از اب لیمو شیرین گرفته تاااااااا...اب پرتقال.
جالب بود این داستانت.چشم دعا میکنیم یه عالم
واقعا بارون لازمه یه بارون درست و حسابی یه تکون اول به ادما بده بعد به هوا
اول این ادما باید از واروونگی در بیان
شاد باشی و سلامت

سلام دوست خیلی خوبم
چشم...ممنونم که به یاد منم هستی
امیدوارم زودتر این اتفاق بیفته دیگه...
همیشه شاد و سلامت باشی

محمد شنبه 20 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 07:54 ب.ظ http://in-my-place.blogsky.com

منم یه مدت مریض بودم.
۱ هفته تب داشتم و گلو درد!!!
جونم در اومد...
اخره سر یهو خوب شدم...

در ضمن من به دعا که هیچی اعتقادم و به اصلشم از دست دادم.
پس به نظر من به جای دعا تلاشت و بیشتر کن...

سلام
خدا رو شکر که بهتر شدین
چرا دوست خوبم؟کاملاً درسته که تلاش و کوشش خیلی مهمه اما اون حس ی که از دعا کردن به آدم دست می ده واسه بیشتر شدن تلاش لازمه این نظر منه دوست خوبم
موفق باشید

امین 17 ساله شنبه 20 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 08:41 ب.ظ

سلام بیتا من واسه اولین بار میام.چه مشکلی داری.راستی 4 باخت پشت سر هم جوجه هارو دارن میشمارن پاییز که داره تموم میشه.فقط اس اس با اینکه امروز مساوی کرد.بای ابجی

سلام
مشکلات زیادن دوست خوبم اما یکی یکی حل می شن ممنونم
درسته اما پاییز که همیشه پاییز نمونه که!!!
گفتیم یه کوچولو هم دل شما شاد شه....هنوز یه نیم فصل دیگه مونده

کسرا شنبه 20 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 09:57 ب.ظ

ممنون از حضورت بیتا جان
خوش باشی

خواهش می کنم...منم ممنونم
شاد باشید

تینا شنبه 20 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 11:01 ب.ظ http://nostalgia95.blogspot.com

آخ گفتی....
الکی ابری میشه و از بارون خبری نیس... دلم تنگ شده خیس بارون شم....

سلام دوست خوبم
امیدوارم به زودی همه یه بارون درست حسابی شادشون کنه....امیدورام

ویکی شنبه 20 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 11:42 ب.ظ http://4tik5.mihanblog.com

سلام خوشحالم کردی تو اون بلبشو که هرکی میخواست یه مشت به دیگری بزنه سر راه یه لگدم بمن میزد...
تو با یه لحن آرومی گفتی که خودتم مثل منی...1
جدا فکر کردم خودم اون کامنت رو گذاشتم.منم گیر کردم میون متدین ها و از دین برگشته ها...1
اما در کل حرفای مخالف بیشتر روم تاثیر گذاشته.کاش بتونیم راه راستو بریم....نه صرفا راه درست...!

سلام
خواهش می کنم کاری نکردم که
امیدوارم همه شکها برطرف شه...اسلام واقعی نه اینی که الان همه معرفی می کنن پشت سرش پنهان می شن و خودشون رو توجیه می کنن تو جامعه حکمفرماشه...اینجوری خیلی نقابها مجبورن کنار برن....خیلی...

ماتادور تنها یکشنبه 21 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 12:00 ب.ظ http://gh87.blogfa.com/

سلام
خیام میگه
غره بدان نشو که می نخوری
صد لقمه خوری که می غلام است انرا

سلام
چقد جالب....ممنونم

امین 17 ساله یکشنبه 21 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 04:13 ب.ظ

ابجی گلم چرا اینقدر ناراحتی مگه چی شده

مرسی ...ناراحت نیستم دوست خوبم....واسن دعا کنید همه چی درست میشه

ستوده دوشنبه 22 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 11:35 ق.ظ

سلاممممممممممممممممم دوست بیحوصله ام .
کجایییییییییییییخبری ازت نیست .
یه کم پاشو ویه تکونی به خودت بده به خودت برس که این همه سرما نخوری. حالا چیز دیگه ای نبود بخوری یعنی اینقدر گرسنه بودی که مجبور شدی سرما بخوری

سلامممم دوست خوبم
امتحان داشتیم آخه...چشم عزیزم بهتر شدم دیگه...ممنونم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد