زنگ انشا

رهم واجاره رفته است بالا..آنها رفته اند پائین
چیزی که مهم است اشق است
زندان هم..زن هم....این بچه باید نوبل ادبی بگیره!‏



هر وقت من یک کار خوب می کنم مامانم به من می گوید بزرگ که شدی برایت یک زن خوب می گیرم.
تا به حال من پنج تا کار خوب کرده ام و مامانم قول پنج تایش را به من داده است.

حتمن ناسرادین شاه خیلی کارهای خوب می کرده که مامانش به اندازه استادیوم آزادی برایش زن گرفته بود. ولی من مؤتقدم که اصولن انسان باید زن بگیرد تا آدم بشود ، چون بابایمان همیشه می گوید مشکلات انسان را آدم می کند.
در عزدواج تواهم خیلی مهم است یعنی دو طرف باید به هم بخورند. مثلن من و ساناز دختر خاله مان خیلی به هم می خوریم.
 

از لهاز فکری هم دو طرف باید به هم بخورند، ساناز چون سه سالش است هنوز فکر ندارد که به من بخورد ولی مامانم می گوید این ساناز از تو بیشتر هالیش می شود.
در عزدواج سن و سال اصلن مهم نیست چه بسیار آدم های بزرگی بوده اند که کارشان به تلاغ کشیده شده و چه بسیار آدم های کوچکی که نکشیده شده. مهماشق است !
 

اگر اشق باشد دیگر کسی از شوهرش سکه نمی خواهد و دایی مختار هم از زندان در می آید من تا حالا کلی سکه جم کرده ام و می خواهم همان اول قلکم را بشکنم و همه اش را به ساناز بدهم تا بعدن به زندان نروم.
 

مهریه و شیر بلال هیچ کس را خوشبخت نمی کند. همین خرج های ازافی باعث می شود که زندگی سخت بشود و سر خرج عروسی داییمختار با پدر خانومش حرفش بشود دایی مختار می گفت پدر خانومش چتر باز بود.. خوب شاید حقوق چتر بازی خیلی کم بوده که نتوانسته خرج عروسی را بدهد. البته من و ساناز تفافق کرده ایم که بجای شام عروسی چیپس و خلالی نمکی بدهیم. هم ارزان تر است ، هم خوشمزه تراست تازه وقتی می خوری خش خش هم می کند!
 

اگر آدم زن خانه دار بگیرد خیلی بهتر است و گرنه آدم مجبور می شود خودش خانه بگیرد. زن دایی مختار هم خانه دار نبود و دایی مختار مجبور شد یک زیر زمینی بگیرد. میگفت چون رهم و اجاره بالاست آنها رفته اند پایین! اما خانوم دایی مختار هم می خواست برود بالا! حتمن از زیر زمینی می ترسید. ساناز هم از زیر زمینی می ترسد برای همین هم برایش توی باغچه یک خانه درختی درست کردم. اما ساناز از آن بالا افتاد و دستش شکست.. از آن موقه خاله با من قهر است.
 

قهر بهتر از دعواست. آدم وقتی قهر می کند بعد آشتی می کند ولی اگر دعوا کند بعد کتک کاری می کند بعد خانومش می رود دادگاه شکایت می کند بعد می آیند دایی مختار را می برند زندان!
 
البته زندان آدم را مرد می کند.عزدواج هم آدم را مرد می کند، اما آدم با عزدواج مرد بشود خیلی بهتر است!این بود انشای من

نظرات 23 + ارسال نظر
کامران یکشنبه 10 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 08:59 ب.ظ http://cinemafestival.blogsky.com

سلام. چه عجب یک وبلاگ خوب یافتیم.
موفق باشی.

سلام
مرسی...خواهش می شود
موفق باشید

نگین یکشنبه 10 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 09:00 ب.ظ http://www.toranj-star.blogfa.com

سلام به یک عدد سیب زمینی خسته

خیلی جالب بود بیتا جان
یاد انشا نوشتن خودم افتادم
اولش هیچی یادم نمیومد که بنویسم اما همین که دو سه خط مینوشتم تازه اولش بود به خودم که میومدم میدیدم از سه صفحه بیشتر شده

سلام نگین عزیز

ممنونم آره،زنگ انشا رو همیشه دوست داشتم
ای ول چقد حرفای قشنگ پس یاد داری شما

موفق باشی

من یکشنبه 10 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 10:47 ب.ظ http://mitoonam.blogsky.com

سلام دوست گلم
خیلی باحال بود چه بچه فهیمی
ای کاش همه آدم بزرگا این انشارومیخوندند

سلام
ممنون...واقعاً بچه ها از بزرگترها بیشترتر می فهمند...
موفق باشی دوست بسی گل ترم

بی سرزمین تر از باد دوشنبه 11 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 10:53 ق.ظ

آخی!الهی!!!چه بانمک!!!!!واقعا نمره ش بیسته!!!!

سلام
آره بچه ی جالبی بوده و نمرش هم 20

مقداد دوشنبه 11 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 05:29 ب.ظ http://toranj-star.blogfa.com

من هنوز متنتو نخوندم. اومدم در جواب نگین بگم که من هیچوقت خودم نمی نوشتم انشامو. یه هفته وقت داشتم، میزاشتم واسه شبش تازه یادم میومد که یه انشایی هم داریم ما من و بابام همیشه سر این موضوع دعوا داشتیم که چرا خودم انشامو نمی نویسم همه انشاهامو بابام واسم مینوشت منم پاکنویسشون میکردم نمره هامم دور و بر 16،17،... بود

سلام
ممنون که نخوندین

niusha دوشنبه 11 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 06:28 ب.ظ

salam kheyli bahal bood

سلام

خواهش می کنم عزیزم

محدثه**al دوشنبه 11 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 09:31 ب.ظ http://w-phoenix-d.blogfa.com

بیــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ20ست

سلام
آرییی بیستتت

دلتنگی های یک مرد زمینی دوشنبه 11 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 10:14 ب.ظ http://www.dyrooz.blogsky.com


جالب بوده آدوی که این رونوشته...
سلام
---------------------------------------------------
توبااین نگاه یاقیت قرق سینه ی مائی
فاتح قلعه ی رویا کی به فتح مامی آئی؟

سلام

آره باید آدم جالبی بوده باشه...شعر زیبایی بود...مشخصه که آپ نموده اید

ماتادور تنهای تنها سه‌شنبه 12 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 01:49 ب.ظ http://gh87.blogfa.com/


سلام
عالی بود من کلا طنز تلخ ودوست دارم
دمت گرم
و
غمت کم

سلام

ممنون...بسی خوشحالم که خوشتون اومد
شاد و موفق باشید

ماتادور تنهای تنها سه‌شنبه 12 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 01:53 ب.ظ http://gh87.blogfa.com/

به تو عادت کرده بودم، مثل گلبرگی به شبنم

مثل عاشقی به غربت، مثل مجروحی به مرهم

من که در گریزم از مرگ، به تو عادت کرده بودم

از سکوت و گریه شب، به تو هجرت کرده بودم

چقد زیبا...شما کلاً یه دفتر پر از شعرهای خیلی قشنگ دارید...ممنونم

کسرا سه‌شنبه 12 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 03:13 ب.ظ

خیلی با حال بود
دستت درد نکنه
من از طرف غریب هم ازت تشکر میکنم بابت حرفای قشنگت
ولی مرغ این بی شعور یه پا داره!
موفق باشی همیشه و همه جا

سلام
خواهش می کنم بسی خوشحالم که پس
به غریب هم بگین خواهش می کنم
شما هم موفق باشید همه جا و همیشه

الی سه‌شنبه 12 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 05:27 ب.ظ http://manbarayekhodam.blogfa.com/

با حال بود خوشم اومد
اما من همیشه انشاهام تووووووووپ بودا
چندبار خواستن بدزدنم دیگه شانس اوردم

سلام
خواهش میکنم..خوشحالم عزیز
ای ول آفرین پس...مراقب خودت باش بیشتر پس

ویکی سه‌شنبه 12 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 09:03 ب.ظ

حالا اون خودتی که اونجا اون پاییدن داره انشا مینویسه؟!
اما نیتونه باشه ها...!
خجالتم نکش میخوای بیا منم بیگیر.مامانت قول منو بت نداده؟!

نمیخوای بیای یسر خونه ما؟!دلمون تنگته بابا

سلام
کیه کیه؟!! یعنی الان اون منم
کی من کجام الان اینجا کجاست
ببخشید چشم...ممنونم موفق باشید

محدثه**al سه‌شنبه 12 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 10:51 ب.ظ http://w-phoenix-d.blogfa.com

مسعود گل محمدی چهارشنبه 13 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 02:06 ق.ظ http://www.arshkebriya.blogfa.com

سلام
مرد باید صفت داشته باشه یعنی چی ؟ یعنی اینکه به همه کمک بکنه - دست همه رو بگیره -مهربون باشه- دلش نازک باشه یه جاهای هم دلش خیلی سفت وقرص باشه- بیخودی به یک نگاه نلرزه - سرش پائین باشه - ناموس دیگری ناموس خودش باشه-همه ادما رو پاک ببینه وفکر کنه همه جزو بهترین بندهای خدا هستند

سلام

ممنون...امیدوارم همچین آدمی وجود داشته باشه....مهم زن یا مرد بئدن نیست...مدت هاست انسانیت فراموش شده

هادی پنج‌شنبه 14 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 01:16 ق.ظ

بسیار ممنون !
واقعا جالب بود
دوران کودکی هم بسی بسیار دوران زیباییه!
ماشاا... چه خوش خیال هم هست، 5 تا!

سلام

بسیار خواهش می شود
آره خیلی قشنگه...خب جوونه آرزو داره دیگه
شاد باشید

مقداد پنج‌شنبه 14 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 01:31 ق.ظ http://shaperak.blogsky.com

حالا دیگه خوندمش. خیلی جالب بود و کلی خندیدم. خدا خیرت بده که یه ملتو شاد کردی

سلام
خدا رو شکر

خواهش میشه...همیشه شاد باشید

ویکی پنج‌شنبه 14 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 09:13 ب.ظ

خیلی خیلی خوشحالم کردی با اون همه آرزوی خوبی که برام با خودت آوردی...!
ایران آزاد...!
چه چیز عجیبی شده و بعید...!
کمکم داریم از تلاش میفتیم.هیچ راهبردی نیست.
نمیدونم باید چکار کنم تا بعدا بگم من جز کسایی بودم که تلاش کردم.

سلام

خواهش می کنم...منم خیلی تر خوشحالم که خوشحال شدید
آری...ایران آزادددد
اگه بخوایم بعید نخواهد بود
به نظرم همین که از تلاش نیوفتین خودش بهترین راهبرده...
همیشه موفق باشید

شازده کوچولو جمعه 15 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 04:04 ب.ظ http://yekpesar.blogsky.com

سلام

آخی ، چه انشا قشنگی

بیچاره بچه های این دوره زمونه که نمیدونن بزرگ شدن چقدر دردسر داره ، ای کاش همیشه بچه میموندیم

سلام

مرسی..دستش مرسی
آره والا...من که حاضرم همین الان جام رو باهش عوض کنم
همیشه شاد باشید

molana جمعه 15 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 09:50 ب.ظ http://molana.rozblog.com

dooste aziz man in kod ro gozashtam too ghalebe weblogam ke matalebamo share konam tu face book

<a href="http://www.facebook.com/sharer.php?u=<?php echo $turl;?>&t=<?php the_title(); ?>" target="blank">Share on Facebook</a>

age komake bishtari khasti be in id pm bede
is.mehdii

ممنونم...من نمی خوام مطالبم اشتراک گذاری شه...

چشم...باز هم ممنون واسه راهنمایی

ایلیا جمعه 15 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 10:29 ب.ظ

به نام خدا

سلام

وای
دلم رفت تو بچگیها
دستتون مرسی!

این نبود انشای من

سلام

آریییی...دوران قشنگیه...خیلی هم قشنگ...خواهش میشه

خب شما انشاتون خیلی زیباترتره

[ بدون نام ] یکشنبه 17 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 12:19 ق.ظ


مرسی...ای ناشناس همیشه شاد باشی!!!

غریب یکشنبه 17 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 01:32 ق.ظ

لطف کردی
به دعای تو اعتقاد دارم
دل پاکی داری

سلام

خواهش می کنم...شما بیشترتر لطف دارید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد